Handels og Leverings betingelser

Tak for din forespørgsel på vores varer. Lind Beton ApS og havehegn.dk.

Ønsker du en komplet løsning inkl. montering, anbefaler vi dig at se på dette link: https://www.havehegn.dk/montør – her finder du nogle af de montører som kender vores produkter, og som kan hjælpe dig med at finde din løsning.

  • Disse handels- og leveringsbetingelser gælder for alle dine tilbud, ordre, ordrebekræftelser og leverancer, medmindre anden skriftlig aftale er indgået imellem

 

1.     Betaling

Havehegn.dk modtager online betalinger med Visa/Dankort, Visa, Mastercard.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet medmindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre

2. Tilbud

  • Ved forespørgsel af tilbud kan du ringe på vores hovedtelefonnummer, 97 21 15 77 eller sende en mail til: info@havehegn.dk.
  • Vi bestræber os på at hjælpe dig med tilbudsgivning inden for 48 timer efter
    • Der tages forbehold for helligdage, weekender, ferier og
  • Alle tilbud er gældende i 30 dage fra
  • I varelinjer for hegnsbeklædning er der altid et link direkte til produktsiden for det enkelte
    • Det er dit ansvar at kontrollere, at fremsendte tilbud lever op til din forespørgsel.
  • Produktsider for varierende hegnstyper kan findes på: havehegn.dk/produkter/

 

3.     Ordre / bestilling

Vi forsøger at være lagerførende med de fleste af vores varer, og producerer derfor året rundt. På vores prisliste findes der en oversigt over hvilke varer vi som udgangspunkt har på lager.

Prislisten kan findes ved at klikke på dette link: https://www.havehegn.dk/priser/ Der tages til hver en tid forbehold for manglende varer på lager.

  • Ved bestilling af varer kan du ringe på vores hovedtelefonnummer, 97 21 15 77 eller sende en mail til: info@havehegn.dk.
  • For at kunne afslutte en ordre skal vi bruge følgende oplysninger på dig som kunde:
    • Fornavn, mobilnummer, adresse post- og husnummer.
    • Varer stilles uden kvittering hvis vi har alle de her
  • Ved bestilling er det vigtigt at læse ordrebekræftelsen

Det er jeres ansvar at læse vores materiale igennem, også selv om det er en mundtlig ordre. Vi fremsender altid en ordrebekræftelse.

 

4.     Fortrydelsesret

Det er muligt at gøre brug af 14 dages fortrydelsesret, fra modtagelse af ordrebekræftelse.

Lind Beton ApS tilbyder annullering af ordre uden beregning, såfremt dette er modtaget og bekræftet senest kl. 9.00 for afsendelsesdato jf. ordrebekræftelse.

Modtages annullering senere end ovenstående, henviser til gældende afsnit for returnering.

 

 

5.     Leveringsbetingelser

Lind Beton ApS levere til hele landet samt brofaste øer. Ved levering til ikke brofaste øer, kontakt da Lind Beton ApS.

Leveringstid fremgår på ordrebekræftelse. Påregn leveringstid på 2-3 hverdage fra afsendelsesdato. Ved levering af varer med Jørgen Jensen Distribution A/S, skal følgende kriterier være opfyldt:

  • En lastbil skal kunne komme rundt om hjørnerne ved
  • Der skal være et telefonnummer til kontaktperson, som chaufføren kan kontakte inden eller ved levering.
  • Som standard er aflæsning med Det er derfor vigtigt, at aflæsningsunderlaget er jævn asfalt eller betonbelægning.
  • Hvis der oplyses forkert adresse, og Jørgen Jensen Distribution A/S derfor leverer varerne på forkert adresse, er det eget Vi kan dog mod et gebyr bestille en flytning af varerne til den rigtige adresse.
  • Jørgen Jensen Distribution A/S leverer som oftest fra dag til dag i hele landet, fra afsendelsesdatoen.
    • Dette er gældende alle dage, på nær helligdage, weekender, ferier og
  • Hvis der er fragtskader på varerne, når de leveres, skal kunden ikke skrive under på Fragtbrevet
    • Ved underskrift på fragtbrevet, bortfalder reklamationsretten.

 

  • Der skal ringes til Jørgen Jensen Distribution A/S – 97 25 22 33 og oprette en reklamation, mens chaufføren er til stede.
  • Såfremt kunden/modtageren skriver under på modtagelse af leveringen, skriver de samtidig under på, at varerne er intakte ved
  • Jørgen Jensen Distribution A/S må ikke håndaflæsse De fleste varer sendes derfor på euro paller, specialpaller eller hegnspaller. Disse paller kan ikke returneres med fragtmanden.
    • Paller, som varerne er leveret på, skal du selv returnere til os ved fabrikken i Såfremt pallen ikke er beskadiget vil der blive udbetalt returneringspris for pallen, engangspaller kan ikke returneres.
  • I specielle tilfælde kan vi benytte os af andre lokale vognmænd, eks. ved levering af større sendinger af hegnsvarer.

 

6.     Fejl ved levering

Skulle du beklageligt have modtaget en forkert varer, beder vi dig sende et billede af varen til info@havehegn.dk. Mailen skal desuden indeholde ordrenummer og kontaktoplysninger, samt beskrivelse af den forkert leveret varer.

Dette skal meddeles inden for rimelig tid, fra modtagelse af levering.

 

 

7.     Returnering

Det er muligt at gøre brug af 14 dages fortrydelsesret, fra modtagelses af ordrebekræftelse.

  • Vi tager alle standard varer retur såfremt de er intakte, dog tager vi 20 % i returkommission af salgsprisen.
  • Ved returnering af bestilte varer, som ikke er lagervarer, tager vi 40 % i returkommission af salgsprisen.
  • Returnering skal ske inden for rimelighedens grænser.
  • Varer, der er specialfremstillet, tages kun retur, hvis vi vurderer, at de kan sælges til anden
  • Købes der grundmaling af hegnsfag, refunderes beløbet for grundmalingen
    • Der refunderes kun for Dette er også gældende standard træmål.
  • Ved for mange indkøbte varer og/eller paller efter endt montering, kan I kontakte os og få en pris på returnering af varerne.
    • Returforsendelsen er for din egen regning.
  • Ved returnering er kunden selv ansvarlig for at varerne er gjort forsvarligt fast til

 

8.     Reklamationsret

Der er 2 års reklamationsret efter gældende købelov.

Reklamationer på varer skal dokumenteres med billeder, der skal sendes til info@havehegn.dk,

Husk kundens navn, telefonnummer, adresse, ordre eller fakturanummer.

Hvis montering af varer er påbegyndt, bortfalder reklamationsretten over for fragtmanden, husk derfor altid at efterse varerne inden udpakning.

Er hegnsdelene opsat eller taget i brug bortfalder reklamationsretten, såfremt der ikke er benyttet originale havehegn.dk produkter på den komplette hegnsløsning. Ligeledes bortfalder reklamationen såfremt kunden ikke har fulgt havehegn.dks anvisninger og anbefalinger for montering.

 

9.     Garanti

Produktgarantien bortfalder såfremt der ikke er benyttet originale havehegn.dk produkter på den komplette hegnsløsning.

Såfremt der er skader på produktet som er kommet i forbindelse med fragt, er det kundens ansvar at dokumentere at pallerne var intakte ved levering. Vi anbefaler derfor at der tages billeder af leveringen, før udpakning.

Kunden har ligeledes ansvar til at sikre at varer er intakte før montering. Såfremt der findes ødelagte varer ved udpakning, skal kunde kunne dokumentere det før produktet fjernes fra palle.

Er varerne beskadiget ved modtagelse men uden synlige skader på emballagen, skal dette straks meldes til os. Det kan gøres ved at ringe på vores hovedtelefonnummer – 97 12 15 77 eller ved at sende en mail til info@havehegn.dk.

Husk at tage billeder af skaden både før og efter udpakning.

 

 

  1. Montering

Havehegn.dk monterer ikke hegn for kunder. Ved ønske om montering, benytter havehegn.dk en ekstern montør. Monterings priser vil ligeledes blive anført på både tilbud ordrebekræftelse.

Ønsker kunden selv at finde en montør, kan de finde en montør på vores montørkort. Montørkortet kan findes her: www.havehegn.dk/forhandlere/

 

11.  Korrekt opbevaring

Behandlede produkter skal opbevares tørt, og med så få påvirkninger fra vind og vejr som muligt. Det er kundens ansvar at kunne påvise at produkter har været forsvarligt opbevaret, ved reklamation, garanti og returnering.

 

12.  Forbehold

Vi forbeholder os retten til at ændre prislister som uploades til hjemmesiden uden at varsle herom. Seneste version af prislisten kan findes på hjemmesiden www.havehegn.dk/priser/.

Ved bestilling af varer til afhentning fra fabrik faktureres disse på afhentningsdatoen jf. ordrebekræftelsen og betragtes herefter som kundens. Annulleres ordren inden for 5 hverdage, krediteres ordren jf. afsnit 8. Der krediteres ikke specialfremstillede varer uden aftale herom.

Såfremt ordrer indeholder trævarer, rå eller behandlet, anbefaler vi at disse afhentes senest 2-3 hverdage fra afhentningsdatoen jf. ordrebekræftelsen. Denne anbefaling gør sig ligeledes gældende i varme perioder, da emballerede trævarer kan påvirkes af både fugt og varme.

 

13.  Force majeure

Der tages til enhver tid forbehold for forsinket eller mangelfuld levering som følge af force majeure.